Powered by jointab: info@jointab.ir
 
 

رژیم غذایی سالم

بدن در طول روز به ترکیب های پروتوئینی ، ویتامین ها ، مواد معدنی ویژه ای به مقداری مشخصی نیاز دارد ، که بعضی از این مواد را در صورت کمبود از ذخیره بدن استفاده می کند ، برای نمونه اگر شما در طول روز از خوراک دارای کلسیم استفاده نکنید و جایی از بدن شما آسیب منجر به خونریزی ببیند ، چون بدن برای لخته کردن خون از کلسیم نیز علاوه بر چند ترکیب دیگر استفاده میکند ، مجبور می شود از ذخیره کلسیم یعنی استخوان ها این نیاز را تامین کند، بنابراین ممکن است در طول زمان حتی بدن آسیب های بیشتری نیز ببیند و برای مثال فوق حتی ممکن است ادامه ی این روند به پوکی استخوان منجر شود . در زیر جدولی آورده  شده که مواد مورد نیاز بدن در طول روز قرار داده شده است.

 

مقدار ها بر اساس میلی گرم است

نام املاح/عنصر/ترکیب زن  زنان باردار زنان شیرده مرد  مرد بالای 50 سال هر دو جنس حداکثر بدون خطر
کلسیم           1000 2500
فیبر           25000  
منیزیم 310     320      
پتاسیم           4700  
ویتامین A             2310 واحد بین المللی
ویتامین C           75  
ویتامین E           15  
 کولین  425 450 550  550     3500 
کروم 0.025     0.035 0.030   نا مشخص
 مس   0.1 0.13      0.1  10
فلوراید 3     4     10
ید   0.220 0.290     0.150 1.1
آهن 18 27   8 8   45
منیزیم              
منگنز              
مولیبدن              
فسفر              
پتاسیم              
سدیم              
سلنیوم              
روی              
مطالب تصادفی